reklama

Ďalší víkend, ďalšia oddychovka, tentoraz o láske

Na Exprese mi hrajú Erosa Ramazottiho, za sebou mám kopec práce, nálada je neskorá, hudba romantická, kofeín farbí oči na červeno a ak sa ku mne ešte raz ozve niekto po anglicky s francúzskym prízvukom, vyškriabem mu oči. Zdá sa, že je správny čas dať si pauzu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Bavili sme sa dnes so Saškou o filme "Love Actualy". Išlo o niekoľko zľahka prepojených príbehov a každý z nich bol o láske. O láske medzi nevlastným otcom a nevlastným synom (ach, Liam Neeson), o láske mezi mužom a ženou, ktorí nevedeli hovoriť rečou toho druhého (ach, Colin Firth), o láske medzi manželmi pred neverou a po nevere (skvelá Ema Thompson a rovnako skvelý Alan Rickman), o láske prajministra a jeho sekretárky (Hugh Granta vážne nemusím). Páčili sa mi ich dialógy, boli naozaj chutné. Napríklad ten, keď sa vdovec Daniel snaží zistiť, čo trápi jeho nevlastného 11-ročného syna Sama. Daniel predpokladá, že sa Sammy nevie zmieriť s nedávnou smrťou svojej mamy, ale dozvie sa toto:
Sam: Ja viem, že by som mal myslieť na mamičku po celý čas a aj na ňu myslím. Ale pravdou je, že som zamilovaný a bol som skôr, než zomrela a nie je nič, čo by som s tým mohol urobiť.
Daniel: Nie si trocha primladý na lásku?
Sam: Nie.
Daniel: Oh, dobre, v poriadku. Nuž, trocha mi odľahlo.
Sam: Prečo?
Daniel: No, vieš, myslel som, že to bude niečo horšie.
Sam: HORŠIE, NEŽ TOTÁLNA AGÓNIA Z LÁSKY?
Daniel: Oh, nie. Máš pravdu. Áno, totálna agónia.

Neviem teda, čo znamená slovo láska pre vás. Pre niektorých je to to z románov, kde ruka v ruke kráčaju dvaja broskyňovým sadom, nikto tam negrgá, neprdí, negrcká a až sa dvaja vezmú, žijú happily ever after. Pre mňa je to, že som pri človeku, keď to potrebuje a že som pre neho ochotná urobiť to, čo by som pre iného nespravila. Že si ho pravdepodobne vážim za to, aký je, ale že ho mám rada aj NAPRIEK tomu, aký je. Je to ako keď ležíte v teplom jesennom slnku na lúke a zo stromov padá žlté lístie, je to aj tá totálna agónia a je to aj tá vôňa chvíle, keď prídete po dlhej ceste domov. Je to ten pocit, ktorý mám, keď ležím v posteli, za ľavým uchom ma šteklí niečí dych a veci sú proste také, ako majú byť. Môže to byť to všetko a môže to byť čokoľvek iné, záleží na každom z nás, aké asociácie sa mu vynoria v hlave.

Na výške a tesne po výške som mala vzťah so skvelým mužom. Bol to veľmi pekný vzťah dvoch civilizovanych dospelých ľudí, ktorí si vážia jeden druhého a podľa toho sa k sebe chovajú. No a okrem hnedovlasého sexi drahého som mala aj čierneho kocúra, môjho miláčika. Môj priateľ pre mňa urobil mnoho vecí, stalo sa, že keď som došla neskoro večer unavená z práce, mala som doma upratané, navarené a ešte som dostala masáž. Čo ale rezolútne odmietal, bolo kŕmenie môjho kocúra. Jednak nemal rád mačky a jednak zastával názor, že je to proste moje zviera a nech sa o neho starám sama. Mnoho z našich postojov sa počas niekoľkých rokoch vzťahu zmenilo, ale pri tomto jednom ostával vytrvalo a veľmi, veľmi rezistentne, nepomohli prosby, líškanie sa, ani iné nátlakové prostriedky. Ak som nechcela, aby kocúr skapal, musela som si pekne dôjsť domov a nakŕmiť ho osobne. Pri jednej diskusii, keď som mu vytkla, že ma nemá rád (ach áno, aj ja som si tým prešla) pozrel sa na mňa a povedal: "Sandra, ja ťa mám tak rád, že by som kvôli tebe dokonca kŕmil tú tvoju mačku." Možno vám to znie trápne, ale ja som v tom momente pochopila, že to myslí naozaj. Lenže aj keď to pre mňa bola jedna z dvoch najromantickejších vecí, ktoré mi kto v mojom živote povedal, nepredpokladám, že by každý súhlasil s definíciou: "Láska je, ak je niekto ochotný kŕmiť moju mačku".

Ako vravím, neviem, čo si predstavujete pod slovom láska vy a nechcem vám vnucovať vlastné asociácie. Som ale bytostne presvedčená, že pravá láska je nesebecká. Čokoľvek iné, je len napĺňanie niektorej svojej potreby. Potreby po tom, aby sa o nás niekto staral, potreby po tom, aby som sa ja mal o koho starať, potreby po tom, neležať v posteli sám, potreby po tom, aby ma mal kto vypočuť, potreby po tom, nebyť single, alebo akejkoľvek inej ďalšej potreby. Ak je pre mňa moja spokojnosť dôležitejšia, než spokojnosť partnera, to čo k nemu cítim, nie je láska, ale je pre mňa prostriedkom naplnenia niektorej z mojich potrieb. Láska je podľa mňa o tom, čo je človek ochotný pre druhého obetovať, nie o tom, čo od neho môže dostať. Tak, ako rodič ľúbi svoje dieťa a urobí pre neho čokoľvek a nežiada za to nič.

No, spomínam si, ako som bola v škôlke zaľúbená do Martina. Naučila som ho, ako sa viažu šnúrky na topánkach a určite uznáte, že vyjaviť takéto strategické know-how bolo príznakom absolútneho citu :).

Sandra Dernerová

Sandra Dernerová

Bloger 
  • Počet článkov:  45
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žena, slovenský štandard. Život si riadi sama a na riešenie problémov využíva mágiu, drzosť a tvrdohlavosť. Zoznam autorových rubrík:  SexíčekVzťahyŤažké ezoteričnoSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu